さて既報の通り、今日明日と「住宅ビジネスフェア」に出展します。
これまでは、弊社が主催してのユーザー対象の「家づくり」のイベントでしたが、
今回は全国の住宅業界に向けてのアピールが主眼です。
来年に向けてさまざまな新事業を立案中であり、そのための市場開拓の意味合い。
以下、今回イベントでの弊社紹介案内メッセージであります。
「つながるチカラ」
時代に合わせた広告戦略をリプランする。
北海道で創刊して35年以上となる住宅雑誌Replanの複数エリアでの発行をはじめ、
自社WEBメディアサイト「Replan Webマガジン」
家づくりのパートナーとなる地域工務店や建築家探しのポータル「iLoie」を運営。
また、広告の企画、デザイン、広告代理、WEBサイト制作、WEB広告運用など、
企業の広報やブランディングを総合的にバックアップ。
企画から編集・デザイン制作までワンストップの体制で会社の強みや特徴を生かし、
時代のニーズに即した効果的なプロモーションをご提案しています。
<出展製品・サービス情報>
住宅雑誌 Replan
Replan Web Magazine : Iloie : NPO住宅110番
WEBサイト制作・運用・WEB広告 一般広告制作
住宅企業と一般ユーザーの関係構築はリアルからフュージョンに移行していく。
すでにダイワハウスなどからはリアルのモデルハウスを削減し、
営業の「デジタル化」という流れが趨勢になってきている。
そういうなかで地域の作り手、ビルダーにとっての広報スタイルも
当然、変化を余儀なくされることは間違いない。
メディア企業のReplanとしてもこれまでの情報資産を活用してより広範な
WEBビジネス領域に拡大させてきている現実があります。
すでに世界のメディア企業の目標値、WEB事業での売上割合を
はるかに越えて拡大してきている実態。
そういった経験から「地域性」を越えて事業エリアは拡大しています。
今回のイベントではそういった現在の事業内容の広報拡散を通じて
全国、関東地域でのビルダーのみなさんとの情報交流を目指しています。
変化する市場環境の中で、地域の作り手の存在感を高めたい。
ということで、弊社スタッフ3名が会場でお待ちしています。
写真は設営中のブースの様子。会場での配置図もありましたので転載。
「来て見たら会場の奥でした(笑)」ということですが、
ディープに住宅ビジネスを考えている方々には好適な位置かも(笑)。
会場ご入場の際には、ぜひお気軽にお立ち寄り下さい。
English version⬇
Exhibiting at Tokyo Big Sight Housing Business Fair for 2 days from today
From Real to Fusion. Supporting “local makers” nationwide in the web domain by utilizing the large volume of information assets accumulated up to now. We will be exhibiting at the Tokyo Big Sight Housing Business Fair for two days from today.
As previously announced, we will be exhibiting at the “Housing Business Fair” today and tomorrow.
Until now, this has been a “home building” event organized by our company for users, but this time
This time, our main focus is to appeal to the housing industry nationwide.
We are currently planning various new projects for next year, and this event is meant to develop the market for these projects.
Below is our introductory message at the event.
The Power to Connect
Replanning our advertising strategy to meet the needs of the times.
We have been publishing Replan, a housing magazine for more than 35 years in Hokkaido, in multiple areas.
Replan Web Magazine”, our own web media site
iLoie,” a portal site for finding local construction companies and architects to partner in home building
We also plan, design, and operate advertisements.
In addition, we offer comprehensive services for corporate PR and branding, including advertising planning, design, advertising agency, website production, and website advertising management.
We provide comprehensive backup for corporate PR and branding.
We provide a one-stop system from planning to editing and design production, utilizing the strengths and characteristics of the company.
We propose effective promotions that meet the needs of the times.
Replan Web Magazine : Iloie
Replan Web Magazine : Iloie : NPO Jutaku 110
Website production, operation, web advertising, and general advertising production
The relationship building between housing companies and general users is shifting from real to fusion.
Already, Daiwa House and others are cutting back on the number of real model houses and
The trend is toward the “digitalization” of sales and marketing.
In this context, the public relations style of local builders and builders will naturally be forced to change.
Naturally, it is certain that the public relations style of local builders and builders will have to change as well.
As a media company, Replan is also expanding into a wider range of
The reality is that Replan, a media company, has been expanding into a wider range of web business areas by utilizing its existing information assets.
The reality is that Replan, a media company, has already expanded far beyond the target of media companies around the world, which is the percentage of sales from the web business.
The reality is that they have already expanded far beyond the target values of the global media companies and the percentage of sales from the web business.
Based on this experience, the business area is expanding beyond “locality”.
This event will be an opportunity for us to spread the word about our current business activities and to meet with builders throughout Japan and in the Kanto region.
We aim to exchange information with builders in the Kanto region and the rest of Japan.
We want to increase the presence of local builders in the changing market environment.
That is why three of our staff members will be waiting for you at the venue.
The photo shows the booth being set up. We have also reproduced a map of our booth layout at the venue.
When we arrived, we found ourselves at the back of the venue (laughs).
We are looking forward to seeing you at our booth.
Please feel free to stop by when you enter the venue.
Posted on 6月 16th, 2022 by 三木 奎吾
Filed under: 住宅マーケティング, 住宅性能・設備
コメントを投稿
「※誹謗中傷や、悪意のある書き込み、営利目的などのコメントを防ぐために、投稿された全てのコメントは一時的に保留されますのでご了承ください。」
You must be logged in to post a comment.